Monday, January 16, 2012

Onni on kuluvan vuoden mielentila

Olen niin onnellinen uudesta kodistamme.
Se on juuri oikeanlainen. Sopivasti tunnelmallinen ja kulunut.
Se herättää sisäisen papan ja mummun. Hyvällä tavalla.
Sen ikkunoista näkyy viereinen puisto ja sen luistinrata.
Tänään alakerran tarhalaiset oli päästetty jäälle.
Yksi lensi koko ajan mukkelis makkelis.
Yksi luisteli täysiä päästä päähän ja kaatui jos pysähtyi.
Kaikilla oli huomioliivit.

Olen niin onnellinen tipattomasta tammikuusta.
Miten paljon viikonlopussa onkaan aikaa kun yksi päivä ei mene puoliteholla.
Eikä sitä aikaa tarvitse suorittaa tai käyttää hyödyksi.
Mutta se, ettei ole paha olo.

Olen niin onnellinen lumesta.
Valkeaa, valoisaa ja pehmeää.
Tuntuu, että mustuus ja synkkyys jäi vuodenvaihteeseen.
Tuntuu, että olen herännyt horroksesta.
Horroksesta, jossa en edes tiennyt olevani.

Olen niin onnellinen uudesta jääteereseptistä.
Ja Tyypistä.
Ja Tyypin pappaimitaatiosta.
Ja Anopin lainaamasta matosta.
Ja kahvinkeittimestä.
Ja lounaasta ystävän kanssa.
Ja uudesta avantouintiharrastuksesta.

Olen niin onnellinen niistä hetkistä, jolloin en pelkää.

2 comments:

  1. Tuo viimeinen virke pysäytti voimallaan ja rohkeudellaan.

    Robbie laulaa: "I know I'm gonna die so my revenge is living well" - ehkä paras ase pelkoa vastaan on juuri onni.

    Ja koska käyn itse asioita läpi niin paljon musiikin kautta, tähän vielä tämmönen, joka on joskus osunut ainakin omiin pelkojuttuihin. http://www.youtube.com/watch?v=-f11ZV7I7n4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi Duussi! Kyllä se Robbie tietää. Ja totuushan siinä on. Kaikki olemme kuolevaisia, mutta vastaus taitaa piillä elämisessä ja siitä nauttimisesta.
      Kiitos myös linkistä, se soi tälläkin hetkellä kuulokkeissa <3!

      Delete